Manawydan Mantis - Ostatní
Detaily problému
0000543OstatníNávrhyveřejný28.11.2011 - 13:2303.03.2013 - 18:55
Poutnik 
Whitey 
nízkátweakN/A
uzavřenývyřešený bez testování 
0000543: Těžký dřevec
Situace je následující:

Pro jízdního wara se skillem na tyčové zbraně existují tři zbraně - krátké kopí, dlouhé kopí a dřevec.

Krátké kopí (1H) - potřebná síla 35
Dlouhé kopí (2H) - potřebná síla 70
Dřevec (1H) - potřebná síla 90

Dá se tedy říct, že od velmi nízkého levelu hraji jen s těmi samými zbraněmi, což je:

1. Dost omezující. Můj dmg se od lowlvl změní jen velmi málo, na rozdíl od ostatních zbraňových setů, kde na highlvl čekají opravdu silné a vzhledově pěkné zbraně.

2. Stereotypní a nudné. Mít na lvl 30 výběr jen ze dvou velmi slabých jednoruček a jedné lowlvl dvojručky je dle mého názoru dost špatné.


V balíčku CS3 testovacích zbraní byl kdysi přístupný takzvaný "Těžký dřevec". Měl nastavenou grafiku v gumpu, ovšem neměl přiřazenou animaci (pokud si dobře pamatuji). Jistě by šla využít animace základního dřevce.

Navrhuji tedy zařazení těžkého dřevce jako highlvl tyčové zbraně pro zvýšení variability i vyvážení.

A na závěr malý citát Gea: "Těžký dřevec? Aktuálně nic nebrání jeho zavedení".
Zbraň
png Drevec001.png (4,930) 24.08.2012 - 20:48
http://mantis.manawydan.cz/file_download.php?file_id=94&type=bug
png

png Drevec002.png (4,498) 24.08.2012 - 20:48
http://mantis.manawydan.cz/file_download.php?file_id=95&type=bug
png
Historie problému
28.11.2011 - 13:23PoutnikNový problém
22.12.2011 - 02:10PoutnikZnačka přiřazena: Zbraň
23.08.2012 - 21:56WhiteyPřiřazen => Whitey
23.08.2012 - 21:56WhiteyStavnový => přiřazený
23.08.2012 - 22:04WhiteyPoznámka přidána: 0002309
24.08.2012 - 20:48WhiteyPřidán soubor: Drevec001.png
24.08.2012 - 20:48WhiteyPřidán soubor: Drevec002.png
24.08.2012 - 20:51WhiteyPoznámka přidána: 0002310
26.08.2012 - 10:22WhiteyPoznámka přidána: 0002313
27.08.2012 - 18:59WhiteyPoznámka přidána: 0002317
27.08.2012 - 19:11WhiteyPoznámka přidána: 0002318
27.08.2012 - 19:11WhiteyStavpřiřazený => čeká na testy
27.08.2012 - 19:15PoutnikPoznámka přidána: 0002319
27.08.2012 - 20:34WhiteyPoznámka přidána: 0002322
27.08.2012 - 21:08PoutnikPoznámka přidána: 0002325
28.08.2012 - 12:40PoutnikPoznámka upravena: 0002325bug_revision_view_page.php?bugnote_id=2325#r560
30.08.2012 - 22:47WhiteyPoznámka přidána: 0002337
30.08.2012 - 22:48WhiteyPoznámka přidána: 0002338
30.08.2012 - 22:50WhiteyPoznámka upravena: 0002338bug_revision_view_page.php?bugnote_id=2338#r564
30.08.2012 - 23:58PoutnikPoznámka přidána: 0002339
05.09.2012 - 17:10WhiteyPoznámka přidána: 0002357
05.09.2012 - 21:31PoutnikPoznámka přidána: 0002359
06.09.2012 - 12:13StigPoznámka přidána: 0002360
06.09.2012 - 17:37WhiteyPoznámka přidána: 0002361
06.09.2012 - 17:38WhiteyPoznámka upravena: 0002361bug_revision_view_page.php?bugnote_id=2361#r568
06.09.2012 - 19:11PoutnikPoznámka přidána: 0002363
06.09.2012 - 22:10WhiteyPoznámka přidána: 0002364
06.09.2012 - 22:11WhiteyPoznámka upravena: 0002364bug_revision_view_page.php?bugnote_id=2364#r570
06.09.2012 - 22:15WhiteyPoznámka přidána: 0002365
06.09.2012 - 22:17WhiteyPoznámka upravena: 0002365bug_revision_view_page.php?bugnote_id=2365#r572
06.09.2012 - 22:26PoutnikPoznámka přidána: 0002366
06.09.2012 - 22:27PoutnikPoznámka upravena: 0002366bug_revision_view_page.php?bugnote_id=2366#r574
06.09.2012 - 22:59WhiteyPoznámka přidána: 0002367
06.09.2012 - 23:14PoutnikPoznámka přidána: 0002369
06.09.2012 - 23:27WhiteyPoznámka přidána: 0002371
06.09.2012 - 23:29WhiteyPoznámka upravena: 0002371bug_revision_view_page.php?bugnote_id=2371#r578
07.09.2012 - 11:53StigPoznámka přidána: 0002372
07.09.2012 - 18:57PoutnikPoznámka přidána: 0002375
07.09.2012 - 20:44WhiteyPoznámka přidána: 0002376
07.09.2012 - 23:14PoutnikPoznámka přidána: 0002377
26.09.2012 - 19:05PoutnikPoznámka přidána: 0002395
27.09.2012 - 17:29WhiteyPoznámka přidána: 0002397
27.09.2012 - 20:44PoutnikPoznámka přidána: 0002399
30.09.2012 - 15:28WhiteyStavčeká na testy => reakce
30.09.2012 - 20:01WhiteyPoznámka přidána: 0002414
30.09.2012 - 21:51PoutnikPoznámka přidána: 0002417
30.09.2012 - 21:51PoutnikStavreakce => přiřazený
04.10.2012 - 22:53WhiteyPoznámka přidána: 0002432
04.10.2012 - 22:53WhiteyPoznámka upravena: 0002432bug_revision_view_page.php?bugnote_id=2432#r612
04.10.2012 - 23:45PoutnikPoznámka přidána: 0002434
07.01.2013 - 13:55WhiteyPoznámka přidána: 0002670
07.01.2013 - 13:55WhiteyStavpřiřazený => reakce
09.01.2013 - 12:53PoutnikPoznámka přidána: 0002675
09.01.2013 - 12:53PoutnikStavreakce => přiřazený
09.01.2013 - 15:04WhiteyPoznámka přidána: 0002677
09.01.2013 - 15:04WhiteyStavpřiřazený => čeká na testy
03.03.2013 - 18:55WhiteyPoznámka přidána: 0002809
03.03.2013 - 18:55WhiteyStavčeká na testy => uzavřený
03.03.2013 - 18:55WhiteyŘešeníotevřený => vyřešený bez testování

Poznámky k problému
(0002309)
Whitey   
23.08.2012 - 22:04   
ItemID 0x2236, 0x2237, 0x2238, 0x2239
Originálně jde o statiku dřevce (2 různé druhy ze dvou úhlů) pravděpodobně pro "sochy" nebo co.
Bylo by možné:
- přiřadit jim animaci klasického dřevce (itemID 0x26C0, 0x26CA)
- přiřadit jim gump pro paperdoll? (nemají = nezobrazují se)
(0002310)
Whitey   
24.08.2012 - 20:51   
ItemID 0x2236 + 0x2238 = gump Drevec002
ItemID 0x2237 + 0x2239 = gump Drevec001
Všem čtyřem itemID přiřadit animaci z ItemID 0x26C0+0x26CA (= funkční dřevec)
(0002313)
Whitey   
26.08.2012 - 10:22   
Systémový název: WarLance
Název (identif.): Válečný dřevec
Název (obecný): Kopí
Krátký popis: Dvanáct a půl stopy dlouhé kopí flétnového tvaru, jehož ratiště je opatřeno nejen kovovým hrotem, ale i štítkem, tvořícím záštitu, a prstencem. Prostor mezi nimi pak tvoří přirozenou rukojeť.
Obtížnost identifikace: 1
Durabilita: 30
Weight: 55
Výrobní postup:

Systémový název: HeavyWarLance
Název (identif.): Těžký válečný dřevec
Název (obecný): Kopí
Krátký popis: Třináct stop dlouhé masivní kopí flétnového tvaru, jehož ratiště je opatřeno nejen kovovým hrotem, ale i protáhlým štítkem, tvořícím záštitu, a silným prstencem. Prostor mezi nimi pak tvoří přirozenou rukojeť.
Obtížnost identifikace: 1
Durabilita: 45
Weight: 60
Výrobní postup:
(0002317)
Whitey   
27.08.2012 - 18:59   
Skripta a CS3 hodnoty na servru.
(0002318)
Whitey   
27.08.2012 - 19:11   
ID vyplněno, chybí pouze výrobní postupy.
Uvádím CS3 hodnoty, pro srovnání i s originálním Lance:

    <weapon>
      <className>Lance</className>
      <minDamage>8</minDamage>
      <maxDamage>12-13</maxDamage>
      <secondaryDamageTypeChance>5</secondaryDamageTypeChance>
      <speed>700</speed>
      <forcibility>40</forcibility>
      <defense>40</defense>
      <knockDown>19</knockDown>
      <strReq>90</strReq>
      <dexReq>90</dexReq>
      <animation>AttackTwohanded3</animation>
      <specialAction>LongWeapon</specialAction>
    </weapon>

    <weapon>
      <className>WarLance</className>
      <minDamage>10</minDamage>
      <maxDamage>14-16</maxDamage>
      <secondaryDamageTypeChance>5</secondaryDamageTypeChance>
      <speed>800</speed>
      <forcibility>50</forcibility>
      <defense>30</defense>
      <knockDown>31</knockDown>
      <strReq>100</strReq>
      <dexReq>90</dexReq>
      <animation>AttackTwohanded3</animation>
      <specialAction>LongWeapon</specialAction>
    </weapon>

    <weapon>
      <className>HeavyWarLance</className>
      <minDamage>12</minDamage>
      <maxDamage>16-19</maxDamage>
      <secondaryDamageTypeChance>5</secondaryDamageTypeChance>
      <speed>900</speed>
      <forcibility>60</forcibility>
      <defense>20</defense>
      <knockDown>44</knockDown>
      <strReq>110</strReq>
      <dexReq>90</dexReq>
      <animation>AttackTwohanded3</animation>
      <specialAction>HeavyWeapon</specialAction>
    </weapon>
(0002319)
Poutnik   
27.08.2012 - 19:15   
Na rovinu říkám, že tomuhle nerozumim a nedokážu to posoudit - teprve až to bude ve hře :) Jen radím (kybicuji) moc se neopírat o původní lance, protože ta je - ruku na srdce - úplně k ničemu. Vlastně bychom ji mohli přejmenovat na turnajový dřevec :)
(0002322)
Whitey   
27.08.2012 - 20:34   
Když se mrkneš do údajů tak mírně stoupá dmg, mírně se zpomaluje útok (dřevce podle mě nejsou zrovna obratné a rychlé zbraně), hodně roste průraz a šance na sražení.
(0002325)
Poutnik   
27.08.2012 - 21:08   
(upraveno: 28.08.2012 - 12:40)
Stig mi půjčil oba dřevce a měl jsem možnost si je trochu osahat, dojmy:
- Necítím výrazný rozdíl mezi HeavyLance a WarHeavyLance, vlastně necítím žádný :) U WarHeavy bych zvýšil nároky (na sílu, 110 není nic) a odpovídajícím způsobem ho posílil
- Zkontrolovat, jestli mají zbraně útok přes dvě pole, já to nepoznám :) [ale mam podezreni]

(0002337)
Whitey   
30.08.2012 - 22:47   
Jejich síla je hlavně v průrazu (skáče po 10%, 60% průraz = 60% že bude zásah o 1 kvalitu lepší) a v sražení protivníka z koně.
Uvidíme jestli je upravíme, přeci jen jsou to jednoručky.
(0002338)
Whitey   
30.08.2012 - 22:48   
(upraveno: 30.08.2012 - 22:50)
Akorát mě tak napadlo že musím zkontrolovat jestli nemají postih na koni :)
Edit: Ne, nemají. Dokonce by měly mít bonus.

(0002339)
Poutnik   
30.08.2012 - 23:58   
No jak říkám, obě lance maj podobné nároky i "útočnou sílu", takže by to chtělo větší rozdíly. Aby jedna byla třeba na 25 a druhá na 30 nebo 35 -> aby se hráči měli s postupem lvl na co těšit.

A tím útokem přes dvě pole jsem si skoro jistej :)
(0002357)
Whitey   
05.09.2012 - 17:10   
Porovnám s ostatními jednoručkami.
Range v databázi je nastaven na 1 - pokud by lance měli dosah 2 pole, museli by ho mít i meče atd.
(0002359)
Poutnik   
05.09.2012 - 21:31   
Všechny tyčovky krom krátkýho kopí maj dosah přes dvě, ne?
(0002360)
Stig   
06.09.2012 - 12:13   
Mám pocit, že u tyčovek je dosah přes 2 běžný, jak píše Poutník.. Z jiných zbraní to tak není snad u žádné. Je to taková výhoda tyčovek, přesto se nezdá, že nadužívaná (takže to asi není tak OP).
(0002361)
Whitey   
06.09.2012 - 17:37   
(upraveno: 06.09.2012 - 17:38)
Spear1H (jednoruční kopí) = dosah 1.
Krátké kopí a Dřevec jsou Spear1H, nemají napsanou výjimku (lze přepisovat defaultní nastavení skupiny).
Nové dřevce jsou taktéž Spear1H, tj. dosah by měli mít určitě 1. Pokud to má být jinak, musí se to říct srozumitelněji :).

Spear2H mají dosah 2.

(0002363)
Poutnik   
06.09.2012 - 19:11   
no, v tom bude nějaká chyba, jelikož kdyby neměl dřevec celou dobu dosah přes dvě pole, nemohli bychom ho používat na turnajích (kde jezdce dělí "plotek"). Tzn. základní dřevec dosah přes dvě prostě má :)
(0002364)
Whitey   
06.09.2012 - 22:10   
(upraveno: 06.09.2012 - 22:11)
Je řeč o obyčejném dřevci tak jak se vyrábí, nebo o Marinině turnajovém?
Navíc parametry zbraně lze ručně upravovat...

(0002365)
Whitey   
06.09.2012 - 22:15   
(upraveno: 06.09.2012 - 22:17)
Otestováno: čerstvě přidaný dřevec (Lance) má dosah 1, tj. políčko hned u postavy.
Prohledáno: Všechny dřevce (Lance) ve hře mají dosah 1, žádný s dosahem 2 jsem nenašel.

(0002366)
Poutnik   
06.09.2012 - 22:26   
(upraveno: 06.09.2012 - 22:27)
Takzvaný Marinin turnajový dřevec nikdy na žádném turnaji nebyl, používali jsme vdycky staré. Pokud to někdo měnil, možný to je, každopádně to tak bylo vždycky. krom toho dřevce jsou jedny z nejdelších zbraní. Srovnávat řekněme 120 cm dlouhý jednoručák s 350 cm dlouhým dřevcem moc nejde :)

(0002367)
Whitey   
06.09.2012 - 22:59   
Přestávám rozumět o co tady jde.
Tvrdíte že dřevce mlátí přes dvě pole, nebo chcete aby mlátily přes dvě pole?
Protože v současnosti mlátí jen na pole vedle vás, vyzkoušeno na herním, teď jsem to psal. Jejich dosahu v XML se nikdo nedotkl už dost dlouho, skriptově se také nic neměnilo.
Turnaj o kterém je řeč se konal kdysi dávno, jedno, za podpory GM (které dřevce mohlo upravit, aby vám přes tu zeď dosáhly), nebo je pořádáte občas sami, s regulérně vyrobenými dřevci?
(0002369)
Poutnik   
06.09.2012 - 23:14   
Já osobně se účastnil asi čtyř turnajů a všech ještě před tim, než se mluvilo o nějakejch Marininějch dřevcích. A proto tvrdim, že tu odjakživa dávaly dřevce přes dvě. Taky je to pro ty zbraně logický a kdyby ses zeptal jakýhokoli hráče tady na MW, přes kolik polí tu dávaj dřevce, odpoví ti, že přes dvě :)

A o to jde - aby to tak zůstalo, popř. to tak znova bylo.
(0002371)
Whitey   
06.09.2012 - 23:27   
(upraveno: 06.09.2012 - 23:29)
Minimálně od zavedení CS3 je dřevec na 1 krok. To už je déle než rok, možná i dva. Opravdu nemám tušení o co se vaše dvoukrokové tvrzení opírá, o aktuální situaci jistě ne.
Píky a další serepetičky do dvou rukou mají dosah 2. Neplete si dřevec s něčím z nich?

Nad parametry dřevců se zamyslím. S dosahem 2 ale nebudou mít parametry 1H mečů, budou slabší, nebo pomalejší.

Edit: Prověřeno v starých souborech, do CS3 byl dřevec s dosahem 2, s nasazením CS3 má dosah 1.

(0002372)
Stig   
07.09.2012 - 11:53   
To už tak dlouho nebyl turnaj, divný..?! ;D To je jedno, však o nic nejde, tyhle nejasnosti vznikly jen zmatkem a nedorozuměním, ale osobně bych byl taky pro 2 pole. Jestli se kvůli tomu musí nějak normalizovat, tak ať. Ale nějak nevím, jestli se s přechodem na CS3 měnily i jejich bojové hodnoty, nebo jen dosah, nebo jestli by byl s dosahem na dvě pole přeboostlej či nikoliv. Já bych řekl, že z těch všech hodnot by měl být relativně pomalý, s relativně vysokým KnockDown, nízkou Defense, damageType spíše drtivý (asi by se nemělo jednat o "probodávání" jako u Spear) a bez postihu onMount.

Dík moc za objasnění, sám sem si taky vždycky myslel, že jsou celou dobu přes 2 pole.. .)
(0002375)
Poutnik   
07.09.2012 - 18:57   
To teda letí :)
(0002376)
Whitey   
07.09.2012 - 20:44   
Návrh:
Krátký oštěp: dosah 1, relativně rychlý, nízké dmg. Základní zbraň.
Dřevec: dosah 3, pomalý, dmg srovnatelné s krátkým oštěpem, nízký průraz, vysoká šance na sražení. Turnajová záležitost.
Válečný dřevec: dosah 2, pomalý ale vysoké dmg, slušný průraz a sražení. Základní útočná věc.
Těžký válečný dřevec: silnější válečný dřevec.
Specifická vlastnost dřevců: Jízdní zbraň, při boji na zemi dosah -1 (minimálně 1).
(0002377)
Poutnik   
07.09.2012 - 23:14   
Zní to dobře, už se těšim, až to s někym testnem.
(0002395)
Poutnik   
26.09.2012 - 19:05   
to "čeká na testy" platí i pro ten poslední návrh(2376)?
(0002397)
Whitey   
27.09.2012 - 17:29   
Bohužel ne, zatím jsem se k tomu nedostal.
Peru se s akutním nedostatkem času.
(0002399)
Poutnik   
27.09.2012 - 20:44   
Chapu :)
(0002414)
Whitey   
30.09.2012 - 20:01   
Tak jsem si připravil vlastnost zbraně "CavalryWeapon" - pokud bude taková zbraň použita mimo sedlo, sníží se jí dosah o 1 a hodnota pro výpočet šance na sražení na 0. Důvodem pro tento "postih" je že jízdní zbraně (konkrétně dřevce) budou mít zmíněný dosah až 3 a vysoké šance na sražení protivníka z koně.
(0002417)
Poutnik   
30.09.2012 - 21:51   
To zní zajímavě. Určitě dej vědět, až budeš potřebovat testy. Podmáznu Stiga.
(0002432)
Whitey   
04.10.2012 - 22:53   
Začínám řešit nastavení, snad ze mne do konce týdne vypadne.
Zatím žádný návrh na výrobní postupy?

(0002434)
Poutnik   
04.10.2012 - 23:45   
Co se výroby týče, na foru jsme se zasekli tady:

Poutnik:
Výrobu jsem vynechal - proč? Hovořil jsi o tom, že dřevce by měly být v "péči" řezbáře, nicméně původní dřevec je v repertoáru kováře, který potřebuje jen násadu (díky Aerienne za info). Chtělo by to nějak vykoumat a sjednotit.

WD:
Nejdřív je zanesu do hry, promyslíme parametry a pak uvidíme z čeho vyrábět. Přemýšlím nad opracováním klády (děs, vím, ale aspoň se na něco použijí Smile), nebo nad kompozitovým skládáním (různé druhy dřeva).

______________

WD:
Nastavením bych to viděl současný dřevec nejhorší (dřevěný, proto je tak robustní), pak ten nový hubenější a nejlepší ten silnější (oba kovové, nebo kovem vyztužené dřevo?)

Poutnik:
Pokud chceš nějak diferencovat materiály, aby byly lepší dřevce i nákladnější, zaměř se na dřevo. Co se kovu týče, kovové mohou být štítky (záštita), prstence a hroty.

WD:
Ok, pak tedy do výrobního procesu dřeva a dráty, vyrábět by mohl Řezbář, ať mu trochu rozšíříme záběr.

Poutnik:
Dráty? Předpokládám, že ingoty tam nedáš proto, že s nima řezbář neumí pracovat?

Každopádně mam teda udělat tu tabulku i pro naše dva nové dřevce?
(0002670)
Whitey   
07.01.2013 - 13:55   
Po restartu lze testovat nastavení.
Výrobní proces se ještě musí stanovit.
(0002675)
Poutnik   
09.01.2013 - 12:53   
uz se tesim, az to testnu
(0002677)
Whitey   
09.01.2013 - 15:04   
Změna atributů dřevců.
Přidány výrobní návody pro Válečný a Těžký válečný dřevec.
Sníženy výrobní požadavky na Dřevec.
(0002809)
Whitey   
03.03.2013 - 18:55   
Téměř dva měsíce bez odezvy.
Uzavírám.