Manawydan Mantis - Betatest |
Detaily problému |
|
ID | Projekt | Kategorie | Zobrazit stav | Datum vložení | Poslední změna |
0000659 | Betatest | Chyby | veřejný | 18.01.2012 - 20:18 | 17.03.2012 - 21:28 |
|
Reportér | Poutnik | |
Přiřazen | Whitey | |
Priorita | vysoká | Závažnost | velká | Reprodukovatelnost | vždy |
Stav | uzavřený | Řešení | vyřešený | |
Platforma | PC | OS | Win | Verze OS | 7 |
|
Shrnutí | 0000659: Extrémní dmg |
Popis | Pozoruji udělování extrémního dmg.
V dungu lapků jsem tam, kde jsem obyčejně dával 30 a méně, začal velmi často dávat za 52, lepší zbraní až 62. Vzhledem k tomu, že NPC téměř neustále ustupují, předpokládám, že je problém buď za a) v průrazu b) v kritickém zásahu, popř. kombinace obojího.
Problém je pozoruji hlavně u vyšších lvl (30+), extrémně se projevuje u zbraní jako dvojruční sekery a kladiva. Rozmáhají se instanty.
Mezi těžkou a střední zbrojí teď (nejspíše díky tomu) pozoruji minimální rozdíl. |
Postup na reprodukci problému | |
Další informace | |
Značky | CS3 |
Závislosti | |
Přiložené soubory | |
|
Historie problému |
Čas modifikace | Uživatelské jméno | Pole | Změna |
18.01.2012 - 20:18 | Poutnik | Nový problém | |
18.01.2012 - 20:20 | Stig | Poznámka přidána: 0000885 | |
18.01.2012 - 20:22 | Stig | Poznámka upravena: 0000885 | bug_revision_view_page.php?bugnote_id=885#r71 |
18.01.2012 - 20:46 | Poutnik | Značka přiřazena: CS3 | |
18.01.2012 - 22:08 | Whitey | Poznámka přidána: 0000887 | |
18.01.2012 - 22:23 | Poutnik | Poznámka přidána: 0000888 | |
18.01.2012 - 22:24 | Poutnik | Poznámka upravena: 0000888 | bug_revision_view_page.php?bugnote_id=888#r73 |
18.01.2012 - 23:15 | Stig | Poznámka přidána: 0000889 | |
19.01.2012 - 17:02 | Whitey | Poznámka přidána: 0000897 | |
19.01.2012 - 18:02 | Poutnik | Poznámka přidána: 0000900 | |
19.01.2012 - 20:16 | sarja | Poznámka přidána: 0000901 | |
19.01.2012 - 20:57 | Whitey | Poznámka přidána: 0000902 | |
19.01.2012 - 20:59 | Whitey | Poznámka upravena: 0000902 | bug_revision_view_page.php?bugnote_id=902#r75 |
27.01.2012 - 01:01 | Poutnik | Poznámka přidána: 0000961 | |
28.01.2012 - 10:54 | Whitey | Poznámka přidána: 0000973 | |
28.01.2012 - 10:55 | Whitey | Poznámka upravena: 0000973 | bug_revision_view_page.php?bugnote_id=973#r96 |
28.01.2012 - 11:31 | Poutnik | Poznámka přidána: 0000975 | |
28.01.2012 - 15:54 | Whitey | Poznámka přidána: 0000982 | |
28.01.2012 - 16:00 | Poutnik | Poznámka přidána: 0000983 | |
28.01.2012 - 20:09 | Whitey | Přiřazen | => Whitey |
28.01.2012 - 20:09 | Whitey | Stav | nový => přiřazený |
28.01.2012 - 20:13 | Whitey | Poznámka přidána: 0000986 | |
28.01.2012 - 20:14 | Whitey | Poznámka upravena: 0000986 | bug_revision_view_page.php?bugnote_id=986#r98 |
28.01.2012 - 22:58 | Whitey | Poznámka přidána: 0000987 | |
28.01.2012 - 23:17 | Poutnik | Poznámka přidána: 0000988 | |
29.01.2012 - 00:05 | Whitey | Poznámka přidána: 0000989 | |
29.01.2012 - 00:15 | Whitey | Poznámka přidána: 0000990 | |
29.01.2012 - 00:15 | Whitey | Stav | přiřazený => čeká na testy |
01.02.2012 - 19:06 | Poutnik | Poznámka přidána: 0001027 | |
01.02.2012 - 21:31 | Whitey | Poznámka přidána: 0001028 | |
02.02.2012 - 17:37 | Gerg | Poznámka přidána: 0001033 | |
05.02.2012 - 15:31 | Whitey | Poznámka přidána: 0001056 | |
08.02.2012 - 17:49 | Whitey | Poznámka přidána: 0001097 | |
08.02.2012 - 19:33 | Poutnik | Poznámka přidána: 0001099 | |
09.02.2012 - 19:10 | Whitey | Poznámka přidána: 0001109 | |
17.02.2012 - 18:02 | Whitey | Poznámka přidána: 0001194 | |
18.02.2012 - 10:20 | sarja | Poznámka přidána: 0001197 | |
18.02.2012 - 12:26 | Poutnik | Poznámka přidána: 0001199 | |
02.03.2012 - 18:37 | Whitey | Poznámka přidána: 0001353 | |
09.03.2012 - 23:37 | Whitey | Poznámka přidána: 0001443 | |
17.03.2012 - 21:28 | Whitey | Poznámka přidána: 0001462 | |
17.03.2012 - 21:28 | Whitey | Stav | čeká na testy => uzavřený |
17.03.2012 - 21:28 | Whitey | Řešení | otevřený => vyřešený |
Poznámky k problému |
|
(0000885)
|
Stig
|
18.01.2012 - 20:20
(upraveno: 18.01.2012 - 20:22) |
|
Jo, to je fakt, zrovna sem pozoroval Poutnika pri testu. Damage daval 30-60 cca a NPC ustupovalo prakticky po kazdy rane.. Mezi pouzityma zbranema byl minimalni rozdil (to je ale asi druhotny problem momentalne a buhvi jak to bude vypadat, az se to trochu odladi).
|
|
|
(0000887)
|
Whitey
|
18.01.2012 - 22:08
|
|
Zbraň, síla, případné perky, protivník. |
|
|
(0000888)
|
Poutnik
|
18.01.2012 - 22:23
(upraveno: 18.01.2012 - 22:24) |
|
WD tohle není problém jedné postavy, ale všech hráčů - vidím, jak to kolem vypadá. Problém je v tom, že většině vyhovuje, že můžou ty instanty rozdávat a nemají potřebu to hlásit.
|
|
|
(0000889)
|
Stig
|
18.01.2012 - 23:15
|
|
Tulgyr z fora:
"K tomu podivnýmu dmg je to tak..že dejme tomu máte souboj..war vs war(dejme tomu stejny skilly,zbraně,perky)..mlátěj se davaj si tak každej stejny rany a pak jeden z ničeho nic místo normalniho zasahu zasáhne toho druhýho za 75 nebo 85 a tak...U NPC sou tyhle tyhle crity o dost častější(hlavně v dungeonu lapků) tam se mi podařilo dát snad i 108" |
|
|
(0000897)
|
Whitey
|
19.01.2012 - 17:02
|
|
Hráč s dostatečnou silou až zdvojnásobí dmg zbraně.
Kritický zásah až zdvojnásobí dmg zbraně (1,5-2,0x podle zbraně).
Kritický zásah ignoruje zbroj -> dmg se nesnižuje.
Top zbraně mají poškození kolem 20-30.
x4 = při kritickém zásahu dmg za 80-120.
O četnosti kritického zásahu rozhoduje kvalita útoku a kvalita obrany, tj. parametry postavy, a parametry zbraně. Čím horší protivník, tím častěji dostane kritický zásah. |
|
|
(0000900)
|
Poutnik
|
19.01.2012 - 18:02
|
|
No, pokud současný dmg opravdu považuješ za adekvátní a herně prospěšný, je čas výrazně, ale opravdu výrazně přikrmit absorbci zbrojí a jejich odolnost proti průrazu.
První věc je, že kritické zásahy a ty všelijaké průrazy padají opravdu hodně často. Podle mých letmých pokusů je to kritickej cirka každý čtvrtý zásah, průraz, kdy se ustupuje, snad i každej druhej.
Jak si myslíš, že teď může vypadat takovej souboj warů? Pokud je build stavěnej na maximální dmg, dává si většinou bleskáč takže dá dvě rány hned zkraje duelu - což při současném nastavení dá prakticky vždycky jeden normální a jeden zvýšenej zásah = instant.
Kritickej zásah násobící čtyřmi? To je silně přeboostlé. I top war má kolik, 120 hp?
Problém je četnost průrazů, četnost kritikálů, výše dmg - předně u dvouručních seker/kladiv.
Pro nějakej inteligentní průběh soubojů by dmg - a to ani kritickej - neměl nikdy přesáhnout cca 50, jinak si všichni můžeme nacpat sílu, sekery a bleskáče a hrát na to, kdo se dřív trefí.
Tohle asi není problém jen CS3 ale i výrazně nevyváženého nastavení zbraní. |
|
|
(0000901)
|
sarja
|
19.01.2012 - 20:16
|
|
A to jeste nemluvime o tom jak by to dmg vypadalo s ocarovanou zbrani. |
|
|
(0000902)
|
Whitey
|
19.01.2012 - 20:57
(upraveno: 19.01.2012 - 20:59) |
|
Nenapsal jsem že je to vpořádku, pouze jsem objasnil vznik.
Než začnu hýbat s čímkoliv v CS3 chci udělat statistiku, abych věděl zda je problém opravdu v určení zásahu, nebo v samotných skriptech poškození.
V návrhu parametrů zbraní jste měli (a stále máte) možnost navrhnout jiné hodnoty.
Kritický zásah nenásobí čtyřmi, to jsem nikde nenapsal. Kritický zásah násobí 1,5-2,0 podle nastavení zbraně. Další navýšení je způsobenou silou větší než požadované minimum.
|
|
|
(0000961)
|
Poutnik
|
27.01.2012 - 01:01
|
|
Kdyby si někdo mohl vyšetřit trošku času a mrknout na to, bylo by to super.
Přeci jen Sokarův turnaj už je za dveřmi a jestli to zůstane takhle, bude ten turnaj jednak velmi krátký a hlavně tam budou běhat samí naháči, protože když je každý zásah průraz, zbroj je na nic a mobilita vede :) |
|
|
(0000973)
|
Whitey
|
28.01.2012 - 10:54
(upraveno: 28.01.2012 - 10:55) |
|
Základní statistika:
MC 67 / M 280 / HD 144 / HP 300 / HF 199 / HC 42
Celkem 1032 úderů hráč do někoho, bez rozlišení kdo, co a s jakým skillem.
491 minutí (MC+M+HD) 47,7% // pozn. u HD-HitDeflected prochází pouze rukavicová kouzla
300 částečných zásahů - redukce zbrojí (HP) 29%
199 plných zásahů - plné dmg (HF) 19,3%
42 kritických zásahů - plné dmg * násobič (HC) 4%
|
|
|
(0000975)
|
Poutnik
|
28.01.2012 - 11:31
|
|
Mohl bys mi to přeložit? :) |
|
|
(0000982)
|
Whitey
|
28.01.2012 - 15:54
|
|
MC = Miss Critical (bez dmg, automatický protiútok)
M = Miss (bez dmg)
HD = HitDeflexted (bez dmg, ale spustí rukavicová kouzla)
HP = HitPartial (dmg skrz zbroj)
HF = HitFull (dmg bez zbroje)
HC = HitCritical (dmg bez zbroje * kritický násobič)
Hráči:
MC 152 / M 693 / HD 353 / HP 2374 / HF 2198 / HC 522
6292 celkem, 19,04% minutí (MC,M,HD)
až moc vysoké procento plných a kritických zásahů 43,23% (tj. zásahy bez redukce za zbroj) -> zkontrolovat vliv věcí a perků upravujících výsledek boje
NPC:
MC 542 / M 1471 / HD 582 / HP 962 / HF 285 / HC 59
3901 celkem, 66% minutí |
|
|
(0000983)
|
Poutnik
|
28.01.2012 - 16:00
|
|
|
|
(0000986)
|
Whitey
|
28.01.2012 - 20:13
(upraveno: 28.01.2012 - 20:14) |
|
Hráč
MC 236 / M 982 / HD 489 / HP 3844 / HF 3317 / HC 820
NPC
M 914 / M 2463 / HD 887 / HP 1740 / HF 599 / HC 111
PS: příkaz [statistic, moc dlouhé řádky lze scrollovat.
Počet plných a kritických zásahů od hráčů mě opravdu znepokojuje, i když může jít o vysoký level kempující nějakou NPC drobotinu. Prostě celá ta řada hráče by měla být o 1 posunutá, nejvíc by mělo být částečných zásahů...
|
|
|
(0000987)
|
Whitey
|
28.01.2012 - 22:58
|
|
Úvaha ohledně úpravy dmg za sílu:
V současnosti je bonusové dmg za sílu měřeno poměrově mezi silou a požadavkem na sílu - pokud je síla 2x než požadavek, je dmg zbraně dvojnásobné.
Místo toho uděláme bonus pevný, např. za každých 10 bodů síly nad požadavkem +1 dmg. Bonus za sílu tak zůstane zachován, a nebude tak ultimátní. |
|
|
(0000988)
|
Poutnik
|
28.01.2012 - 23:17
|
|
Mně osobně to zní jako správný krok směrem k nápravě, takže říkám - vyzkoušejme to a uvidí se. |
|
|
(0000989)
|
Whitey
|
29.01.2012 - 00:05
|
|
Po zralé úvaze jsem se rozhodl pro bonus +1 za každých 20 bodů síly nad požadavkem. Je to dost aby to se slabé zbraně udělalo slušnou, a přitom neničilo smysl silnějších zbraní, kde je na tento bonus těžší dosáhnout. |
|
|
(0000990)
|
Whitey
|
29.01.2012 - 00:15
|
|
|
|
(0001027)
|
Poutnik
|
01.02.2012 - 19:06
|
|
Problém s extrémním dmg je řekl bych vyřešen - dobrá práce!
Jakmile bude dořešeno vyvážení zbraňových setů, můžeme bouchnout bohemku a slavit :) |
|
|
(0001028)
|
Whitey
|
01.02.2012 - 21:31
|
|
Ještě mi dělá malinko hlavu ten vysoký poměr plných/kritických zásahů u hráčských útoků, ale tam vidím hlavní důvod že nerozlišuju kdo koho bije, tzn. je tam zahrnuto i vybíjení slabých NPC apod. |
|
|
(0001033)
|
Gerg
|
02.02.2012 - 17:37
|
|
WD, zkus tuto statistiku zaměřit jen na hráče (čili PvP), schválně, co z toho vyleze. |
|
|
(0001056)
|
Whitey
|
05.02.2012 - 15:31
|
|
Máte požadovanou úpravu statistiky. Co tomu říkáte teď? |
|
|
(0001097)
|
Whitey
|
08.02.2012 - 17:49
|
|
V rámci řešení tohoto problému jsem provedl změnu v CS3.
Rozšířil jsem šanci částečného zásahu na úkor plného a kritického zásahu, rozdíl útok/obrana musí být o 3 úrovně na plný zásah, 4 úrovně pro kritický (předtím 2 a 3). Změna přesune většinu plných zásahů pouze do částečných a kritické do plných. Kritického úderu bude možné dosáhnout pouze s podpůrnými perky (ty co ovlivňují výsledek útoku nebo obrany). |
|
|
(0001099)
|
Poutnik
|
08.02.2012 - 19:33
|
|
Uvidíme, jak to bude vypadat |
|
|
(0001109)
|
Whitey
|
09.02.2012 - 19:10
|
|
Upravil parametry CS3 a viděl, že je to dobré...
Jak to vypadá z hráčského konce drátu? |
|
|
(0001194)
|
Whitey
|
17.02.2012 - 18:02
|
|
Pokud zůstane i zítra bez reakce, uzavřu jako vyřešené. |
|
|
(0001197)
|
sarja
|
18.02.2012 - 10:20
|
|
"Extremni" rany uz jsem nikde delsi dobu nepozoroval. Co se tyce critu, tam bych byl za to kdyby se v nejaky forme vratil. Stacilo by podle me nastavit nizsi nasobice critu u vetsiny zbrani s vysokym dmg. Perk by pak eventuelne mohl tu hodnotu zbrani navysovat. |
|
|
(0001199)
|
Poutnik
|
18.02.2012 - 12:26
|
|
To zní dobře. Třeba zbraně s bodnym zraněnim dávaj myslim obecně malej dmg, takže vyvážení v podobě vyššího critu by bylo žádoucí jak co do logiky, tak do vyvážení. Sečný zranění střední crit, tupý nízkej crit (tam to vyváží zase uber bonus do těžších zbrojí). |
|
|
(0001353)
|
Whitey
|
02.03.2012 - 18:37
|
|
Přidána šance 5% že je minutí nebo zásah kritický, nezávisle na výsledku.
Imituje pravidlo jedničky a dvacítky v DnD. (jednička je vždy neúspěch, dvacítka vždy úspěch)
Po restartu prosím o názory. |
|
|
(0001443)
|
Whitey
|
09.03.2012 - 23:37
|
|
Žádné další stížnosti ani názory? Zítra uzavřu. |
|
|
(0001462)
|
Whitey
|
17.03.2012 - 21:28
|
|
|