Manawydan Mantis

Detaily problému Přechod na poznámky ] Historie problému ] Tisk ]
IDProjektKategorieZobrazit stavDatum vloženíPoslední změna
0000829OstatníÚpravyveřejný24.03.2012 - 11:1015.07.2012 - 15:19
ReportérWhitey 
PřiřazenWhitey 
PrioritanormálníZávažnostmaláReprodukovatelnostN/A
StavuzavřenýŘešenívyřešený 
PlatformaOSVerze OS
Shrnutí0000829: Dokončení systému plížení
Popis1. Zapracovat perky:

Perk Kamufláž:
I. Umožňuje skrývat se před Zrakem, světlo hraje roli
II. Při plížení zezadu a dvou nejbližších směrů (výseč 90°) nehraje světlo roli.
III. Bonus proti světlu
IV. Při plížení zezadu nebo z boků (výseč 180°) nehraje světlo roli.

Perk Zakrývání pachu:
I. Umožňuje skrývat se před Zrakem, směr větru hraje roli
II. Při plížení podle větru nebo z boků (výseč 180°) nehraje vítr roli.
III. Vítr vůbec nehraje roli
IV. NPC s logikou AnimalAI nemají šanci

Perk Tichý pohyb:
I. Umožňuje skrývat se před Sluchem, prostředí hraje roli (zloděj postih mimo město/budovu, lovec postih ve městě/budovách, dung oba bez postihu).
II. Prostředí nehraje roli. (zrušení postihů z bodu I.)
III. Bonus proti sluchu
IV. Počítá se jako I. Lehkého kroku, protivníkovi se zdvojnásobuje případný postih ve všímavosti (např. za přilbu), pokud má alespoň II. úroveň Lehkého kroku tak může při plížení běhat

Perk Lehký krok:
I. Umožňuje skrývat se před Detekcí otřesů
II. Bonus proti spuštění nášlapných pastí
III. Bonus proti Detekcí otřesů
IV. Počítá se jako I. Tichý pohyb, protivníkovi se zdvojnásobuje případný postih ve všímavosti (např. za přilbu), pokud má alespoň II. úroveň Tichého pohybu tak může při plížení běhat

Proti Detekci Životní energie není možné se maskovat, ale upravím vzorec aby pracoval s aktuální výší. Energie pod polovinu umožní základní plížení, čím méně tím lépe. Nikdy ale neumožní přiblížit se blíž než na 5-6 polí, na tuto vzdálenost vás NPC automaticky bez hodu najde.

Nově se zavede smysl TrueSight, proti kterému nebude vůbec možné se maskovat. (artefakty, bossové, speciální stráže)
[hr]
Zloděj a lovec dostanou do začátku na výběr dva z těchto čtyř perků, na I. úroveni.
Na 20. levelu se jim zvolené perky zvýší na II. úroveň. (nebo se jim vrátí investované body, pokud se to už naučili sami)

2. Úpravy vzorců
3. Opravit vliv světla u lektvarů nočního vidění apod.
4. dopracovat "perky zdarma" pro povolání (viz. připojený bug)
ZnačkyŽádné štítky nepřiloženy.
Přiložené soubory

- Závislosti
závislý na %id 0000830uzavřenýWhitey Ostatní Dopracovat systém perků zdarma a výběru perků zdarma podle povolání 
závislý na %id 0000748uzavřenýWhitey Betatest otevření kontejneru ruší plížení 
závislý na %id 0000719reakceWhitey Betatest chyby plížení 
závislý na %id 0000531uzavřenýWhitey Ostatní Úpravy a opravy systému plížení 
spojený s %id 0000663uzavřenýWhitey Betatest Zvuky kroků při plížení 
Ne všechny potomci tohoto problému jsou vyřešeni nebo uzavřeni.

-  Poznámky k problému
(0001549)
Whitey (správce)
31.03.2012 - 14:52

Zahájena práce na zde navržených percích.
(0001771)
Whitey (správce)
01.05.2012 - 12:43

Vyhledání a propojení s dalšími bugy plížení na mantisu.
(0001788)
Whitey (správce)
05.05.2012 - 18:42

Rozdělení detekce neviditelnosti na jednotlivé smysly.
Zapracování TrueSight.
Rozdělána práce na skrytí před Zrakem:
- bez Perk Kamufláž se nelze schovat před zrakem
- místo LightCycle.ComputeLightFor použit LightCycle.ComputeLevelFor (nezajímá mě jak vnímá světlo konkrétní postava, ale jaké kolem něj je!)
-> oprava bugu s NightSight (část bugu 719)
- pro LightCycle.ComputeLevelFor použit parametr VisionInverted pozorujícího
-> postava s obráceným vnímáním světla vnímá globální světlo obráceně (ale ne světlo umělé, to jsem nechal jako pro normální postavy)
- Perk Kamufláž, III. Bonus proti světlu = +8 (ale strop 16!)
- Perk Kamufláž, II. a IV. "nehraje světlo roli" = 16 (maximální tma), ale jen 8 pokud má plížící se zdroj světla
- odhalena chyba nefunkčního aktivního použití Všímavosti (část bugu 719)
(0001789)
Whitey (správce)
05.05.2012 - 18:49

Úvaha: Nebylo by lepší než snižovat šanci za čas strávený plížením upravovat šanci plížení podle staminy, a zablokovat regeneraci staminy při plížení?
(0001790)
Whitey (správce)
06.05.2012 - 14:12
upraveno: 06.05.2012 - 14:12

Zapracována Detekce životní energie:
- u kněze ponechána
- u plížení je nutná co nejnižší životní energie (nad 50 nemá vůbec vliv) a perk ImprovedStealth, nikdy ale nebude efektivní (ani na úrovni kněze)

Zapracován Sluch:
- NPC spoléhající pouze na sluch má výhodu (4 body z 16), IV. stupeň perku SilentMove toto ruší
- helmy blokují sluch (1/10 postihů do Všímavosti, tj. cca 1,5 - 5 bodů, s IV. stupněm perku dvojnásob

(0001791)
Whitey (správce)
06.05.2012 - 15:09

Oprava mluvení při plížení (část bugu 719).
(0001800)
Whitey (správce)
07.05.2012 - 15:53

Rozhodnutí: Místo časového omezení (s rostoucím časem klesala šance) bude skillbased plížení založené na stamině. Omezí se (nebo zastaví) její regenerace při plížení a její aktuální výška bude od určité úrovně ovlivňovat šanci na plížení. Časem možná navázat na některý z plíživých perků (buď jeden ze zde uvedených nebo na ImprovedStealth).

Částečně zpracován Čich:
- směr a síla větru se určí z modulu počasí (vyžaduje minimální zásah od Gea a ušetřilo mi to spoustu práce a vymýšlení)
- úprava perku Zakrývání pachu:
III. Vítr vůbec nehraje roli a NPC s logikou AnimalAI jsou bez šance
IV. NPC s logikou PredatorAI nemají šanci
(pozn. "bez šance" se týká pouze čichu, ostatní smysly fungují normálně!)
(0001803)
Whitey (správce)
10.05.2012 - 19:12

Dopracován Čich.
- děkuji Geovi za úpravu WeatherCell pro určování směru a rychlosti větru
- POZOR, je nutné rozšířit stopovací gump o informaci o směru větru!

Zahájena práce na Otřesech:
- otřesy budou detekovatelné nejlépe v podzemí a dungeonech
- obutí hráče bude hrát roli (až do III. úroveně perku, který to zruší)
- II. úroveň perku Lehký krok poskytuje stejný bonus jako LightningReflexes (hodnoty se sčítají)
- III. úroveň mimo bonusu navíc zruší postih za boty

Důležitá úvaha:
Všímavost nebude snižovat šanci na plížení (tak jak se děje teď), ale bude ovlivňovat frekvenci testů které provádí pozorovatel. Proti nízké všímavosti bude probíhat test až jednou za 5s, proti vysoké klidně za 1s. Z tohoto důvodu také bude omezena maximální šance na ukrytí pod detekovatelnou vzdálenost na 90%.
(0001836)
Whitey (správce)
19.05.2012 - 14:51

Systém detekce otřesů:
- hledač má bonus pokud má otřesy jako jediný smysl
- hledač má bonus v podzemí a domech (tam se otřesy lépe detekují)
- hledač má postih za bytosti kolem sebe, nepočítají se bytosti se smyslem detekce otřesů (ty umějí "chodit" tak že neruší)
- plížící se má postih za zbroj

Na systém navazuje úprava perku Lehký krok:
I. Umožňuje skrývat se před Detekcí otřesů
II. Bonus proti spuštění nášlapných pastí, stejný bonus jako LightningReflexes (hodnoty se sčítají)
III. Poloviční postih za zbroj a podzemí
IV. Počítá se jako I. Tichý pohyb, postih za okolní tvory se počítá za všechny (normálně se některé nepočítají, ale plížící se naučil chodit stejně jako ony), pokud má alespoň II. úroveň Tichého pohybu tak může při plížení běhat
(0001847)
Whitey (správce)
24.05.2012 - 17:14
upraveno: 24.05.2012 - 17:15

Podle všeho plížení už regenraci staminy blokuje - ušetřená práce.

Úvaha: Pokud se velmi těsně podhodí šance (mám 90% a hodilo se 89) snížit staminu?

(0001852)
Whitey (správce)
26.05.2012 - 09:37

Úvaha:
Pet/summon bude rozšiřovat smysly majitele. Hraničář = humanoid = zrak a sluch. Hraničář + pes = zrak, sluch a čich.
Omezení:
tady si zatím nejsem jist které použiju, prosím o názory
?? pet/summon musí být s majitelem alespoň 5 minut
?? pet/summon musí být s majitelem alespoň týden
?? pet/summon musí mít výcvik v stopování (stejně jako se učí příkazy)
?? pet musí být navázán citovým poutem, summon nepomáhá
Účel:
- rozšíření smyslů pro odhalování neviditelných/plížících se (strážní se psem atd.)
- naučíme NPC plížit se, např. vystopované zvíře se objeví skryté základním plížením (zrak+sluch) -> stopař potřebuje slušnou všímavost nebo psa (ten mu dává čich, před kterým se zvíře nekreje)
Vedlejší účinek:
- pokud povolíme smysly i od summonů, dostanou nekromanceři silnou zbraň - nekrosummon = nemrtvý = detekce životní energie = před tím se téměř nedá skrýt
(0001853)
Gerg (reportér)
26.05.2012 - 10:36

Díky "čichu" získá hraničář velkou výhodu ve stopování a nalézání skrytých osob, proto mi přijde nejlepší návrh:
 -pet musí být navázán citovým poutem, summon nepomáhá
 -plus: pet musí mít výcvik, který by měl být náročnější (stát více bodu ve schopnosti zvířete se učit)
(0001856)
Whitey (správce)
26.05.2012 - 15:08

Takže zatím to vypadá že své smysly majiteli propůjčí:
- správně vycvičené NPC, navázané Citovým poutem
- NPC vytvořené alespoň 2. úrovní perku Rozpohybuj mrtvé

To samé platí pro NPC - pokud bude mít bestiářem přiřazený odpovídající perk a peta, bude používat jeho smysly.
(0001895)
Whitey (správce)
28.05.2012 - 19:22
upraveno: 28.05.2012 - 19:24

Postih do plížení navázán na staminu místo na čas strávený plížením. Při poklesu pod 1/4 maxima začne klesat i šance.

Změněn perk ImprovedStealth (nenápadnost):
- od 1. úrovně umožňuje omezené skrývání před detekcí životní energie (viz. výše)
- snižuje až ruší postih za sníženou staminu (posouvá hranici začátku postihu na 40/55/75/100%, tj. 4. úroveň postih zcela ruší)
- mění strop šance na plížení o svou úroveň (strop 95, s perkem až 99% šance úspěchu)

(0001909)
Whitey (správce)
29.05.2012 - 18:09

Observace neovlivňuje šanci, ale rychlost testování.
Observace 0 = o 30% delší interval
Observace 100 = o 30% kratší interval
Při standardním intervalu 3s je výsledek 3,9 a 2,1s.

Dolaďuji vzorec a začínám první testy.
(0001910)
Whitey (správce)
29.05.2012 - 18:53

Alfatesty vpořádku. Ještě mám výhrady k hodnotám, ale uvidíme - buď pustím na testy hráčům a budeme o nich mluvit, nebo se ještě zamyslím.
(0001927)
monty (reportér)
31.05.2012 - 23:03

nelze se plížit bez perku tichý pohyb...při pokusu o plížení se nad kolemjdoucími objeví nápis O [Sluch!] (hráči, stráže, zvěř...)...mám jen perky kamufláž a zakrytí pachu
(0001929)
Gerg (reportér)
01.06.2012 - 19:13

U hráčů se nevypisují šance na plížení.

Monty: bez patřičného perku není možné se plížit před určitým druhem smyslu, a jelikož hlavní smysly jsou zrak a sluch, které má většina NPC, tak s tvými zvolenými perky by se šlo plížit jedině před hluchým NPC.
(0001933)
Whitey (správce)
02.06.2012 - 22:44

2Monty: Ano, to odpovídá. Hláška "O [Sluch!]" = cíl má smysl Sluch a ty nemáš odpovídající prvek plížení.
Jde o moje přehlédnutí - zvěř má defaultní smysly "Zrak, Sluch, Čich" - tady bude nutné zapracovat na nastavení Bestiáře nebo defaultní nastavení omezit na dva smysly (sluch+čich nebo zrak+čich?).

2Gerg: Myslíš to co se objevuje nad NPC? Přidám.
(0001935)
Whitey (správce)
03.06.2012 - 10:55

Defaultní smysl upraven.
2Gerg: Nad hráčem by se mělo objevovat to samé co nad NPC (tj. šance + provedený hod) - nezobrazuje?? Nebo jsi myslel něco jiného?
(0001936)
Gerg (reportér)
03.06.2012 - 12:25

"šance + provedený hod" se právě nad hráči nezobrazuje
(0001941)
monty (reportér)
04.06.2012 - 12:29

takže pokud to dobře chápu-hráči je i 100% skill plížení úplně na nic pokud nemá kamufláž a tichý pohyb a to asi v 95% případů plížení??? příjde to jenom mě jako absolutní blbost?
(0001942)
Whitey (správce)
04.06.2012 - 23:08
upraveno: 04.06.2012 - 23:11

Ano, i 100% Plížení je na nic pokud se neumíte skrývat před konkrétním smyslem. Dovolte ať věc objasním:

Jsou čtyři typy smyslů před kterými se lze plížit - Zrak, Sluch, Čich, Detekce otřesů. Před posledním smyslem - Detekce životní energie - se umí účinně skrýt pouze kněz určitou modlitbou.
Doposud to bylo tak že plížení skrývalo před Zrakem a Sluchem, tj. základní zlodějské plížení, protože Zrak a Sluch jsou převládající smysly humanoidů. Plížení Lovce (Čich a Sluch) bylo slíbeno k dopracování.

Nyní má každý kdo se chce plížit svobodnou volbu před kterými smysly se chce umět skrývat. Ochranu před dvěma smysly si může zdarma vybrat, a na 20. levelu se mu i sama rozvine na 2. stupeň. Tím zůstal zachován současný systém, tj. krytí před dvěma smysly, rozšířený o svobodnou volbu.

Možnosti ale jdou mnohem dál - pokud se naučíte zbylé dva perky alespoň na 1. úrovni, získáte schopnost skrýt se před všmi čtyřmi základními smysly. 1. úroveň perku vám zajišťuje 100% skrytí za hranicí detekce, nezávisle na dovednosti. Hranice detekce je pomyslná čára, za kterou vás cíl už nevidí. Maximum je 9 (tj. 10 a víc je vždy 95-99%), aktuální hodnotu ovlivňuje prostředí a perky viz. zprávy zde nebo lépe fórum v testech (je to tam lépe shrnuté). Dovednost Plížení pak vstupuje do hry pokud překročíte hranici detekce.

pozn. Hráč může rozvíjet i perky které si vybral zdarma. Pokud se je naučí na 2. a vyšší úroveň před 20. levelem, vrátí se mu na 20. levelu cena za 2. úroveň těchto perků (tj. budou se mu počítat body pouze za 3. a 4.)

(0002161)
Whitey (správce)
15.07.2012 - 15:19

Bez reakcí, považuji za uzavřené.
Případné problémy budou řešeny samostatně.

- Historie problému
Čas modifikace Uživatelské jméno Pole Změna
24.03.2012 - 11:10 Whitey Nový problém
24.03.2012 - 11:10 Whitey Stav nový => přiřazený
24.03.2012 - 11:10 Whitey Přiřazen => Whitey
24.03.2012 - 11:14 Whitey Vztah přidán závislý na %id 0000830
31.03.2012 - 14:52 Whitey Poznámka přidána: 0001549
31.03.2012 - 14:52 Whitey Stav přiřazený => potvrzený
27.04.2012 - 20:47 Whitey Vztah přidán spojený s %id 0000531
01.05.2012 - 12:38 Whitey Vztah přidán závislý na %id 0000748
01.05.2012 - 12:38 Whitey Vztah přidán závislý na %id 0000719
01.05.2012 - 12:38 Whitey Vztah přidán spojený s %id 0000663
01.05.2012 - 12:39 Whitey Vztah odebrán spojený s %id 0000531
01.05.2012 - 12:40 Whitey Vztah přidán závislý na %id 0000531
01.05.2012 - 12:42 Whitey Popis upraven Zobrazit revize
01.05.2012 - 12:43 Whitey Poznámka přidána: 0001771
05.05.2012 - 18:42 Whitey Poznámka přidána: 0001788
05.05.2012 - 18:49 Whitey Poznámka přidána: 0001789
06.05.2012 - 14:12 Whitey Poznámka přidána: 0001790
06.05.2012 - 14:12 Whitey Poznámka upravena: 0001790 Zobrazit revize
06.05.2012 - 15:09 Whitey Poznámka přidána: 0001791
07.05.2012 - 15:53 Whitey Poznámka přidána: 0001800
10.05.2012 - 19:12 Whitey Poznámka přidána: 0001803
19.05.2012 - 14:51 Whitey Poznámka přidána: 0001836
24.05.2012 - 17:14 Whitey Poznámka přidána: 0001847
24.05.2012 - 17:15 Whitey Poznámka upravena: 0001847 Zobrazit revize
26.05.2012 - 09:37 Whitey Poznámka přidána: 0001852
26.05.2012 - 10:36 Gerg Poznámka přidána: 0001853
26.05.2012 - 15:08 Whitey Poznámka přidána: 0001856
28.05.2012 - 19:22 Whitey Poznámka přidána: 0001895
28.05.2012 - 19:23 Whitey Poznámka upravena: 0001895 Zobrazit revize
28.05.2012 - 19:24 Whitey Poznámka upravena: 0001895 Zobrazit revize
29.05.2012 - 18:09 Whitey Poznámka přidána: 0001909
29.05.2012 - 18:53 Whitey Poznámka přidána: 0001910
30.05.2012 - 17:51 Whitey Stav potvrzený => čeká na testy
31.05.2012 - 23:03 monty Poznámka přidána: 0001927
01.06.2012 - 19:13 Gerg Poznámka přidána: 0001929
02.06.2012 - 22:44 Whitey Poznámka přidána: 0001933
03.06.2012 - 10:55 Whitey Poznámka přidána: 0001935
03.06.2012 - 12:25 Gerg Poznámka přidána: 0001936
04.06.2012 - 12:29 monty Poznámka přidána: 0001941
04.06.2012 - 23:08 Whitey Poznámka přidána: 0001942
04.06.2012 - 23:08 Whitey Poznámka upravena: 0001942 Zobrazit revize
04.06.2012 - 23:11 Whitey Poznámka upravena: 0001942 Zobrazit revize
15.07.2012 - 15:19 Whitey Poznámka přidána: 0002161
15.07.2012 - 15:19 Whitey Stav čeká na testy => uzavřený
15.07.2012 - 15:19 Whitey Řešení otevřený => vyřešený


Copyright © 2000 - 2024 MantisBT Team
Powered by Mantis Bugtracker